Taalmethode Suriname
INGRIDiƫnten:
Klant: Vrije Universiteit Brussel
Opdracht: Een nieuwe taalmethode voor het gehele basisonderwijs in Suriname
Mijn rol: Het schrijven van de lessen spreken en luisteren voor groep 8. De uitdaging was om leuke gevarieerde lessen te maken, met mogelijkheid tot differentiatie, die toch ook praktisch goed uitvoerbaar zijn. Met een onderwijspraktijk die toch wel jaren teruggaat in de tijd, was dat soms best een uitdaging. Vaak moet de leerkracht de luistertekst voorlezen omdat er geen mogelijkheid tot afspelen van de tekst is.
Ook heb ik nog een paar leesteksten en lessen begrijpend lezen geschreven.
“Tijdens een omvangrijk project voor het Surinaamse basisonderwijs wist Ingrid ondanks de enorme tijdsdruk haar werk steeds op tijd aan te leveren en feedback zo nodig direct te verwerken. Ik heb haar destijds ervaren als een betrouwbare, hardwerkende en flexibele auteur. Ze heeft een positieve instelling, kan goed omgaan met kritische feedback en communiceert helder, wat het prettig maakt om met haar te werken “
Karin van Hoof – eindredacteur Taal, Project Suriname iov Vrije Universiteit Brussel